Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: didagemidj
Категория: Поезия
Прочетен: 226571
Постинги: 68
Коментари: 239
Гласове: 7548
Постинг
06.02.2009 10:57 - ВСЪНЯВАНЕ
Автор: didagemidj Категория: Изкуство   
Прочетен: 8502 Коментари: 5 Гласове:
3

Последна промяна: 09.02.2009 15:11


Съкровище, е казват, любовта.

Сънуваш ли го, твоя ще е тя.

Сънувах злато и тракийски кон

по късна доба на Перперикон.

Навръх Гергьовден и по Еньовден

съзирах в мрака светлинка пред мен

над скритото имане да блести

край Луда Яна с мътните води.

Копах под дялан камък и кавак,

под крива круша, явор и в букак.

Поличба зърнах в образа на змей,

в хралупа меча скрил се да живей,

и кожа люспеста ми се яви,

и куче – върколак среднощен ви.

 

Съкровище е, казват, любовта

и всеки търси я накрай света.

Съкровището търсих ден и нощ,

сънувах кожена вулия, кош,

злато в казан, торба, сандък, гърне.

Сънувах го къде ли още не!

Имането кога копах, мълчах –

потъва то, когато не мълчиш.

Предателства ме удряха във гръб

и остри клевети, и няма скръб.

И страдах аз, но двоен бе страхът

от ужаса да падна насред път.

Тъй цели нощи до първи петли,

когато нощ към утро превърти.

 

В очи дълбоки чудото открих

и къс от него в своите аз скрих.

Меда на твърди устни ме опи,

в жарта на топли длани се стопих.

И с бели перли – лунните сълзи

копнеж и блян в сърцето пропълзи.

От слънчеви лъчи събрах искри –

страстта на диамантите открих.

Сапфири от морето улових –

и вярност в любовта до днес пазих.

Съкровището търсих нощ и ден,

а то било е винаги до мен.

Сънувах те, сънувах те нощес!

Събудих се. До мен си ти и днес. 

 

                            /Из „Мелика”, 2005 г./                                 




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bilingual - :)
06.02.2009 11:58
Много красиво и истинско!
цитирай
2. didagemidj - :-)
06.02.2009 12:35
Благодаря ви.:-)
цитирай
3. julllinkata - Съкровище си е:)
11.02.2009 21:53
Пожелавам на всеки да го открие:)
цитирай
4. didagemidj - :-)
24.02.2009 17:55
;-)
цитирай
5. sofist - Страхотно
28.08.2019 01:06
Страхотно е браво!
цитирай
Търсене