Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2019 14:14 - Златното копитце и златното момиче
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 1984 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 05.05.2019 17:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Имаше в детството ми една приказка - "Сребърното копитце". Помня книжка, мама ми я четеше - може и немска да е била. Приказката беше за еленче, което се качваше на покрива на една къщичка и трополеше по керемидите със сребърни копитца. Не съм сигурна кой е авторът, спомените ми са съвсем смътни. Обаче Златка Златното момиче си я знам, често съм я чела и много ме беше яд на лошите майка и сестра, после ми беше мъчно за Златното момиче, че е станало такова златно от жълтата вода...Все се сещах за щерката на Мидас. Каква участ е това! Съща златна статуя си я представях Златка, още повече, че в каралийчевия вариант на приказката, който съм чела като дете, финалът е твърде печален...Като русалката на Андерсен е нашето златно момиче.


Почнах да правя едно пано с камъчета, замислила го бях с еленче и момиче. Срещнах копитцето и златното момиче. Така ми се стори като го завърших.

image


"...Мъжът се втурнал подир своето момиче. То бягало, той тичал, то бягало, той тичал, то бягало, той тичал, додето най-сетне, като видяло, че бащата ще го настигне, златното момиче разперило ръце и хвръкнало като птичка. Дигнало се нагоре над къщите, над градините, над планинските върхове. Превърнало се на златна месечина и грейнало.

Бащата останал с отворени уста. Такова чудо никога не бил виждал.

Оттогава златното момиче се появява нощем на небето, цялата земя огрява и търси с очи своя роден край." 

image







 




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mrazekoff - Приказките
30.04.2019 09:43
променят хората. Правят ги по-добри. Можеби в днешно време в стремежа си да бъдем навсякъде и във всичко сме се отчуждили от магията на приказките, което е много жалко.
цитирай
2. marrta - mrazekoff - привет!
05.05.2019 10:04
приказките възпитават ненасилствено, меко, самовъзпитават дори...така си мисля аз. Ако детето чете от малко, почти не могат да му навредят външни вмешателства и неразбрани родители ;)
цитирай
3. martiniki - Балада за тревите
06.05.2019 08:37
БАЛАДА ЗА ТРЕВИТЕ

Има време да дадем на тревите урок
и в отчайващо равенство да ги върнем обратно.
Но сега те са бебета и дъждът синеок
им помага да пристъпват към лятото златно.

Има време да острижем този пухкав бретон,
който вятърът дърпа с полюшвани пръсти,
и подрежда езика им с такъв камертон,
че душите на поляните цъфват.

Има време да поникне от пръстта пъдпъдък,
да отиде до слънцето и да каже, че горе
небесата са спрели. И застанали в кръг,
за небесни треви си говорят.

Има време реката да отслабне от глад
и дъждът да се шляе по далечни планети.
Но сега са тревите... И зеленият плат
разпилява росата като цветни конфети.

Още няколко седмици ще е точно така –
синеоко, зелено, могъщо.
Но косачът е тръгнал и с тежка ръка
хоризонта на мравките връща.

И защото това е природен закон
и земята сама ще скучае,
има време косачът да направи поклон
и в тревите да седне замаян.

Без да има развръзка, този ден ще е тих.
Портокалът на запад ще слезе.
Но една детелина ще трепти като стих
и на целия свят ще се плези.

Николай Милчев

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5775925
Постинги: 1125
Коментари: 15468
Гласове: 55651
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031